יום שני, 23 במאי 2011

אין עוד יום, עין הוד בירה...


מה ההבדל בין חתונה אירית ללויה אירית? שיכור אחד פחות...
כך נהנה לספר דני בירה, אמן בירה וליצן הכפר של עין הוד.

יצאנו 5 בלוגריות חביבות (בהן גם דנה, אחותי היקרה) ואנוכי לטיול קסום באזור הכרמל, מטעם עמותת 'כרמלים'.
ביקרנו במקומות רבים ושונים (הפוסט על כך בבלוג שלי - החיים, היקום וכל השאר!), כאשר בין כל המקומות בהם ביקרנו מקום אחד השאיר עלי רושם עז והוא עין הוד, ובמיוחד בחור חביב הידוע כדני-בירה.


לאחר סיור מודרך בכפר הציורי בין מוזיאונים לגלריות, נאמר לי כי יש בחור מיוחד המכין בירה מיוחדת בכפר ושכדאי לפגוש אותו. ניגשנו לכיוון הבר שלו, אך כל מה שהיה שם הוא שלט:
על שלט נוסף התלוי לידו הופיע מספר טלפון בנוסף אמרה המצוינת "Call for beer. I'm in museum", וכך דפנה, מנכ"לית עמותת 'כרמלים' התקשרה והזמינה אותו להצטרף אלינו.

לאחר הסיור בכפר, בעודנו נחים, שותים משקאות מוזרים במכולת ומצטלמים עם הנוף, הגיע בחור (שיש האומרים דומה ל-Dr. Halfbaked מהסדרה סקוטרמן) והתחיל לספר לנו באנגלית בדיחות על אירים - זהו דני שלייפסטון או דני בירה בפי כל.

התלווינו אליו לכיוון הבר שלו, שם הוא התחיל למזוג לנו משקאות מבקבוקי ספרייט וקולה, שהתבררו כבירה לא רעה בכלל!!
מסתבר שדני מכין בין 3-7 סוגי בירה, תלוי בעונה ותלוי במצב הרוח, שאישית נראה לי מרומם כל הזמן.
יצא לנו לטעום את בירת ה-Light Summer Ale הבהירה שלו כמו גם את בירת ה-Yo’ Mama’s Ale המתוקה והכהה יותר, שבעברית נקראת בירת האמ-אמא שלך.

על הקיר התנוססו תעודות המודיעות על זכייתו בתחרויות בירה מ-2006 עם בירת ה-Choco Stout, וכשהבחנתי בהן, ביקשתי לטעום אותה. הוא הרהר קלות ובדק האם עוד קיים במלאי, ואז שלף בקבוק קוקה-קולה ומזג לכוס. שאלתי אם הוא בטוח שזה לא קולה, אך ברגע שקירבתי את הכוס אל האף מיד עלה הריח המצויין של בירה עם ארומה מיוחדת של שוקולד. הסטאוט הזה היה טוב מאוד, ובהחלט הגיע לו לזכות בפרס.

פרט לבירות, מסתבר שדני גם מכין פיצות – הוא טוען שהן הטובות בעולם. כל ההכנה נעשית במקום, החל מהבצק, הרוטב ושאר התוספות. אך מאחר והיינו לפני ארוחת צהריים החלטנו לוותר על התענוג.

כמובן שכמו בכל בר המכבד את עצמו, יושב חתול הבר על השרפרף ומחכה למשקה!

חתול בר

במהלך כל השהייה שלנו ב'ארט-בר' שלו, לא הפסיק דני לזוז ממקום למקום ולספר בדיחות (בעיקר על אירים).
הנה אחת לדוגמה (ותודה למרינה גולדשטיין על הסרטון!):




דני הגיע לעין הוד בתחילת שנות האלפיים, וכך הוסיף סוג נוסף של אומנות לכפר האמנים –הכנת בירה (ולטעמי גם אומנות הסטנד-אפ קומדי). דני גם בנה לעצמו שם והפך לסוג של סלב בקרב אוכלוסיות שונות ורבות.

בין פיצה לבירה, מעביר דני גם הופעות סטנד-אפ ביר קומדי – הוא מארגן ארועים עבור קבוצות קטנות ומספר להם (והכל עם המון הומור) על בירה – מה זה בירה, קצת היסטוריה, איך מבשלים וכמובן כל הארוע מתובל בבירה מקומית.


דני ודנה
ד"א, למי שלא ידע כמה אירים צריך בשביל להחליף נורה התשובה היא שניים:
אחד מחזיק את הנורה והשני שותה ושותה את שהחדר מתחיל להסתובב...


הארט-בר פתוח מדי יום (ואם דני לא שם – רק תרימו טלפון - הוא כנראה במוזיאון).
בימי שבת אחה"צ יש במקום הופעות חיות של נגנים – ג'ז, בלוז ועוד.

ממליץ בחום להגיע בשביל האווירה, הצחוקים, הבירה וכמובן האיש והאגדה.


בירבור דני, עין הוד.

רשות הבירבור שלכם:

ShareThis

Printfriendly

בירה