יום חמישי, 1 בספטמבר 2011

מה עיר הבירה של ישראל?


יש הטוענים שזו תל אביב, אך לפי הפסטיבל אתמול, נראה שגם ירושלים נותנת פייט לא רע בכלל.
יצאתי בפג'ו הכתומה אל מחוץ לתחומי תל-אביב. לצידי ברכב מירי חובבת האלכוהול. היעד פסטיבל עיר הבירה 2011 בירושלים.

הדרך חלפה ביעף בינות הפיתולים והעליות בדרך לירושלים, והנה אנחנו כבר בחניון מאחורי תחנת הרכבת הישנה בירושלים – משם בקעה מוזיקה חזקה ודלקו הרבה אורות נוצצים.
הכניסה מכיוון החניון לא הייתה מוסדרת ומשולטת, מה שגרם לנו לעשות שני סיבובים משני כיוונים עד שמצאנו את הכניסה. שם בדוכן גבו מאיתנו 30 ש"ח כניסה, אך רק 25 ש"ח מתושבי ירושלים, אז שאלתי למה עושים אפליה כזו לתושבי תל-אביב (לא רוצים קצת תיירות פנים??) אך לא קיבלתי תשובה.

חברי ה-Laughing Buddha
בתוך המתחם ניצבו להם עשרות דוכני בירה מי מהם גדול יותר ומי מהם קטנטן.
לסבב ראשון לקחתי את מירי כדי להגיד שלום לכל החבר'ה שאני מכיר בדוכנים, והיו לא מעט מהם. את כל מבשלי הבירה הישראליים קיבצו בצד אחד לאורך המתחם ואילו את הדוכנים של היצרנים והיבואנים הגדולים (ביניהם טמפו, קרלסברג, קרומבאכר, ועוד) פיזרו בכל השאר. היוצאים מן הכלל היו אנשי מבשלת שפירא שהרימו דוכן גדול שלא היה מבייש אף יבואן.

אחרי הסיבוב הקצר בכל הדוכנים, הגיעה העת לטעום ולדבר עם האנשים שמאחורי הדוכנים.
בין המבשלים הישראלים שהיו במקום אפשר היה למצוא את סלרה, אלכסנדר, נגב (תחת ההנהלה החדשה), בזלת, שפירא (החדשים בשוק), שמולץ, פאבו, העץ הבודד, מלכה (העומדים בפני שדרוג והגדלה), הרצל, מבשלת שריגים (השילוב החדש של מבשלות עמק האלה ורונן), לאפינג בודהה ועוד כמה שאינני זוכר.
אצל חלקם טעמתי את הבירות הרגילות והקבועות אך חלקם הביאו בירות חדשות ומיוחדות שאינני מכיר, כדוגמת הויינה לאגר של שמולץ, הפייל-אייל והסטאוט החדשות של שפירא (שטעמתי בסופ"ש האחרון לראשונה) והפורטר של מלכה (בד"כ אני שותה את האדמונית).
אסף ומלכה לפני השדרוג הקרובשמולץ בפוזה אופיינית
כל הזמן התנגנה ברקע מוזיקת רוק שאהבתי וברגע מסוים עלו על הבמה להקת מרסדס בנד שהלהיבו את הקהל.

יצרני ויבואני הבירות דאגו למיתוג יש מי שמכר חולצות עם לוגו, כובעים ממותגים, קסדות עם מקום לשתי פחיות וקש, בקבוקי ליטר מיוחדים. רבים האנשים שקנו (או קיבלו) והסתובבו להשוויץ בתוך הקהל הרב. בנוסף, חלק מהמוכרים יצאו במבצעים בסגנון קנה ליטר בירה וקבל מתנה.
אנחנו יצאנו משם עם כוס ומצנפת של שוף (תודה למאיר!). מירי שחבשה את המצנפת נאלצה להסביר מידי שתי דקות איפה הדוכן של בירות א-שוף.

עם מאיר 'שוף' בן-שטרית
קהל רב של צעירים ומבוגרים שטף את המתחם ולאנשים מאחורי דוכני הבירה לא היה זמן רב לנשום. טוב עשו אנשי הבירה שדאגו מראש למספיק אנשי צוות בכל דוכן על מנת לספק את הביקוש הרב.
חלק מנציגי מבשלת שריגים החדשה
עייפים, מתנדנדים מעט אך מרוצים יצאנו לאיטנו אחר כבוד ממתחם האירוע בדרכנו חזרה למישור החוף הלח והחם.
לכמה מתושבי ירושלים יש קרניים?
חברי הגשש כבר אמרו: "-תגיד לדוד מה עיר הבירה של פריס? -צרפת!". מעניין איך היו עונים לשאלה "מה עיר הבירה של ירושלים?".

בירבור עירבירה, ירושלים

רשות הבירבור שלכם:

ShareThis

Printfriendly

בירה