יום חמישי, 5 בינואר 2012

תערוכת Beers 2012 יוצאת לדרך


בעוד שבוע הבלוג שלי יהיה בן שנה.
ומה הדרך הכי טובה לזכור מתי יש לו יום הולדת? תערוכת Beers !
לפני כשנה, ב-12/01, יום פתיחת התערוכה כתבתי את הפוסט הראשון שלי בבלוג הזה. מאז עברו הרבה הרבה פוסטים, בירה נשפכה כמים והגיע הזמן להתחיל את חגיגות השנה, ועל כן לתערוכת
Beers שמור מקום חשוב אצלי.

כעת, חודש ינואר הגיע וזמנה של התערוכה קרב ובא.
בניגוד לשנה שעברה, הפעם כבר מכירים אותי קצת יותר ומאוד שמחתי להשתתף באירוע טעימות מקדים לתערוכה, בו יכולתי לשמוע פרטים חדשים ולטעום מס' בירות חדשות ומיוחדות שיופיעו לראשונה.
האירוע התקיים בהיכל נוקיה (הפעם לא על הפרקט כי אם במשרדי ההנהלה), שבוע לפני פתיחת התערוכה באותו מקום.
מגוון כותבים התייצבו למשימה, אותה הובילו אבי בן-עמי (מארגן התערוכה) ושחר הרץ (היועץ המקצועי של התערוכה).

הם הסבירו לנו כי אי שם בחודשי הקיץ נשלחה הודעה למבשלי הבירה שרצו להשתתף בתערוכה שהם מוזמנים לרקוח ולבשל בירה מיוחדת אשר תוצג ותוגש במהלך האירוע.
כ-20 מבשלות החליטו לקחת את המשימה בצורה כזו או אחרת ויציגו במקום בירות חדשות או בירות מיוחדות במהדורה מוגבלת עבור התערוכה.
אנחנו טעמנו 11 מתוכן.

שתי הטעימות הראשונות היו למעשה של סיידר ולא של בירה (אף כי יש דימיון רב בין שני המשקאות הללו). שחר הרץ הסביר כי יש התעוררות בארץ בתחום הסיידר ויותר ויותר אנשים החלו בטרנד בישול הסיידר, המתאים ביותר לאקלים הישראלי החם.

'באסטר 48' של ישרא-אייל פתח את הטעימה. הסיידר העשוי מ-100% תפוחים היה מצוין, ממש כמו מיץ תפוחים טרי מוגז מעט ועם אלכוהול שכמעט לא מורגש.
אחריו הגיע הסיידר של טורא. יקב טורא ידוע ומוכר בקרב חובבי היין, ולאחרונה גם פנה לתחום הסיידר אותו הוא עושה בשיטה הדומה לשיטת ייצור היין.
סיידר נוסף שמאוד רציתי לטעום (חבריי מאלרום 'הלשינו' עליו כבר בשבוע שעבר) היה סייד-אפקט המגיע מקיבוץ אלרום אך לצערי הוא עדיין לא סיים את תהליך התסיסה וההבשלה ונראה אותו רק בתערוכה בשבוע הבא.

 
 ואז עברנו לבירה ...
התחלנו עם אחוזת בית ובירת הלאגר האדמדמה 'אלנבי' עליה כבר כתבתי בקצרה בעבר.
הבירה קלילה, תוססת עם טעמי דבש מתקתקים.
אחריה באה ה-Private Label של מבשלת הדובים ומבשלת העם  זוהי בירת IPA מרירה, ארומטית, פרחונית ויבשה מאוד. שונה מאוד מבירת האינדירה המוכרת של הדובים.

הבאה בתור הייתה בירה חדשה מבית מלכה. כבר כתבתי בעבר מספר פעמים על הבירות המשובחות שלהם, והנה באה אחות חדשה למשפחה בירת חיטה בווארית קלאסית. לבירה טעם מעט ספייסי עם ארומה מתקתקה ופירותית.
הבאים בתור הם ג'מס ובלייזר שהוציאו מחדש את בירת בלייזר שלהם, לאור הביקוש הרחב בקהל. זוהי בירת אייל כהה מרירה וחביבה.

מנוחה קצרה להסברים על הבירה הבאה.
מבשלת שפירא החדשה למדי קוצרת שבחים רבים בחודשים המועטים בהם היא קיימת וכאן הם מציגים בירה חדשה במהדורה מוגבלת: Jack’s Winter Ale הבירה הזו יושנה עם שבבי עץ מחביות בהן שהה בעבר ג'ק דניאלס. מרגישים מעט את הטעם החזק של הוויסקי אף כי אינו משתלט כלל וכלל על הבירה הכהה והכבדה הזו. הבירה הוגשה קרה והיה צורך לחכות קצת עד שתתחמם בשביל לשתות אותה בטמפרטורה שמתאימה לה.

מבשלת הגולן הוציאו בירה חדשה תחת השם עוג, והפעם זו בירת חיטה דאבל-בוק.
בירת החיטה הזו, בעלת אחוז אלכוהולי גבוה מתקתקה למדי עם סיומת מרירה. בירה חורפית בהגדרתה.
לא מעט פעמים כתבתי על אהבתי לבזלת דאבל-בוק והבירה החדשה הזו שונה ואני אצטרך מעט זמן להתרגל. בתערוכה תתקיים ההשקה הרשמית שלה.

פאבו החליטו ללכת שוב על בישול טריפל בלגי, אך הפעם הוסיפו לו טוויסט כשות אמריקאי המוסיף ארומות מיוחדות ופירותיות. הבירה אדמדמה וחזקה ומתאימה מאוד לימי החורף.

מבשלת שריגים החדשה (איחוד של מבשלות רונן ועמק-האלה) מציגים את הבירה הראשונה שלהם תחת השם החדש: טריפל בלגי. הטריפל הקלאסי הזה בסגנון מנזרי בלגי, אינו נופל מכל בירה בלגית אחרת. הטעמים המתוקים והפירותים מסתירים את האלכוהול הרב שבמשקה.

הבירה האחרונה שטעמנו גם היא אינה חדשה, אך יוצאת שוב במהדורה מוגבלת. זוהי 'אלכסנדר בלאק' של מבשלת אלכסנדר. הפורטר הכהה מלא בטעמי שוקולד מריר ואספרסו ומתאים מאוד לימי החורף הקרים.
כאמור מעבר לבירות הנ"ל יוצגו בתערוכה בירות חדשות נוספות, מבית השחר, נגב, הגליל ועוד ובנוסף גם בירות מיובאות, כדוגמת מורנה מאיטליה, בירת Zatec ללא גלוטן, בירה חדשה של ברוקלין ועוד ועוד.

בנוסף לכל הבירות והסיידרים שיימזגו, תתקיימנה גם סדנאות שונות מידי שעה. הסדנאות מגוונות ויסבירו על הבירה מכל מיני צדדים ובכל סדנה גם טעימות והפתעות למשתתפים. ביום השני של התערוכה יועברו שתי סדנאות ע"י אורחים מגרמניה שידברו על לתת ועל ציוד בירה מיוחד (מיועד בעיקר למבשלי הבירה הפעילים).

מארגני התערוכה ממליצים, מלקחי השנה שעברה, להגיע כמה שיותר מוקדם (בשני ימי התערוכה) מאחר ואחרי השעה שמונה המקום מתמלא ולא קל לזוז (מה גם שהבירה עלולה להגמר לכם...).



אני אהיה שם, ואתם?
תערוכת Beers 2012, היכל נוקיה תל-אביב, 10-11 בינואר 2012.

בירבור קדם-תערוכה, תל-אביב

רשות הבירבור שלכם:

ShareThis

Printfriendly

בירה