יום רביעי, 18 בינואר 2012

עוג החורף


רגע לפני שתערוכת הבירה Beers 2012 התחילה, קראו לי לחדר המנהל.
זה היה בעצם חדר הישיבות של הנהלת היכל הספורט ביד אליהו (ע"ש יצרנית הסלולר הידועה). הסיבה: השקת בירת עוג החדשה מבית מבשלת הגולן.

למי שלא יודע, מאז הגעתו לפני מס' חודשים של עמרי זילברמן, המיבשלן (Brewmaster) של מבשלת הגולן, השתנו מס' דברים במבשלה, כולל שיפור הטעם של הבירות הותיקות (סדרת בזלת) והכנסת בירות עונתיות ל'תפריט', תחת השם עוג.

הבירה הראשונה בסדרת עוג יצאה בשלהי הקיץ והיתה בירת לאגר ג'ינג'ית קלילה. הבירה החדשה בסדרה הינה אייל בשם עוג חיטה דאבל-בוק, המתאימה לחורף (כאמור, זוהי בירה עונתית).

טלי לוין, מנכ"לית המבשלה הסבירה כי כל בירה עונתית כזו יוצאת במהדורה חד-פעמית, כך שכל עוג שכזה יהיה שונה מקודמיו.

אנשי המבשלה: טלי, עמרי וסמדר
השילוב הזה של שני סגנונות – חיטה מצד אחד (בד"כ אלו בירות קלילות) ודאבל-בוק מצד שני (שבד"כ מאפיין את בירות החורף ובעיקר הגרמניות) – יוצר שילוב מעניין ומרענן בעל 7.5% אלכוהול שיתאים לחורף הישראלי.

זו הייתה הפעם השניה בה טעמתי את הבירה. שבוע קודם לכן השתתפתי בטעימות בירה באותו המקום בדיוק, ואז העוג היה לי מתוק מדי. הטעם השתפר והתאזן ועל פי זילברמן, רק יילך וישתבח עם הזמן (הבירה צריכה להתיישן קצת).

הבירה האדמדמה הזו מלאה בארומות מתקתקות (בד"כ בא עם אחוזי אלכוהול גבוהים) לא מסוננת (ועל כן עכורה), בעלת ראש קצף יפה ויציב ויש לה נוכחות טובה ומלאה בפה.

אין ספק, הבירה טובה.


הבירה אמורה לצאת לחנויות בסוף השבוע הקרוב, וניתן יהיה להשיג אותה במקומות בודדים גם מחבית (דוגמת מבשלת הגליל בקיבוץ מורן).

בירבור עוג, תל אביב

רשות הבירבור שלכם:

ShareThis

Printfriendly

בירה