יום שלישי, 4 בספטמבר 2012

באיזו כוס אתם שותים את הבירה שלכם?

מסתבר שצורת הכוס משפיעה על זמן שתיית הבירה שלכם!!

ידוע שצורת הכוס משפיעה על הארומה של הבירה, אך כנראה שלא רק עליה.

במחקר שנערך באוניברסיטת בריסטול, הגיעו למסקנה כי אנשים ששתו בירה בכוס מסורתית סיימו את המשקה מהר יותר מאשר אנשים ששתו בכוס ישרה.

המחקר נערך בקרב 159 גברים ונשים בגילאי 18-40 בשתיית בירה ומשקאות קלים. כוסות המשקה הכילו בערך חצי פיינט.

לא נראה שצורת הכוס השפיעה כלל על האנשים ששתו משקאות קלים.לקח להם כ-7 דקות לסיים את המשקה בכוס שלפניהם (ישרה או עגולה). לעומת זאת בשתיית הבירה נרשמה הפתעה.

לאנשים ששתו מכוס בירה מסורתית לקח כשבע דקות לסיים את הבירה שלהם. לעומתם, כאלו ששתו מכוס ישרה, לקחו את הזמן וסיימו אותה ב-11 דקות.

לפיכך, קבעו החוקרים כי שתייה מכוס מעוגלת מקשה על שמירת קצב שתייה קבוע מאחר וקשה להעריך כמה בירה נשארה בכוס, בגלל צורתה...
"זמן השתיה מתארך בכ-60% כאשר המשקה נמזג לכוס ישרה בהשוואה לכוס עגלגלה" כך נכתב במחקר.

בניסוי נוסף נתבקשו הנבדקים להעריך את כמות המשקה שנשארה בכוס ע"י התבוננות בתמונות של כוסות מלאות חלקית, רובם טעו כאשר הסתכלו על כוסות מעוגלות.

החוקרת הראשית, ד"ר אנג'לה אטווד, סיפרה ל-BBC שהנבדקים לא יכלו להעריך כמה מהר הם שותים, כך שלא יכלו לקבוע לעצמם קצב שתייה קבוע.
עוד היא אמרה, שאנשים לא מנסים לקבוע לעצמם קצב שתייה כלשהו בשתיית משקאות קלים ועל כן לא היה הבדל בין הכוסות הישרות והעגולות.

 בימינו עולה המודעות לשתיה מתונה של אלכוהול, אחת הדרכים היא כנראה שתייה בקצב איטי ומדוד, אך אם צורת הכוס משפיעה על הדעת, כנראה שהשיטה הזו לא אפקטיבית במקרים רבים.

אז באיזו כוס תרצו את הבירה שלכם?

המחקר המקורי זמין כאן.

רשות הבירבור שלכם:

ShareThis

Printfriendly

בירה