יום שבת, 5 בינואר 2013

תערוכת Beers 2013 מתקרבת

בעוד שבוע מהיום, יימלאו לבלוג שלי שנתיים.
ואיך אני זוכר את זה? כי תערוכת 2013 
Beers כבר כמעט פה!

אותה תערוכה בעקבותיה נכנסתי עמוק יותר לתוך עולם האלכוהול והבירה (לא שהיה חסר קודם לכן) ואף התחלתי לכתוב על כך חוזרת בפעם השלישית, וזוהי סיבה למסיבה !

תעשיית הבירה שפורחת בישראל בשנים האחרונות משתנה לה אט אט ומביאה אל הקהל הרחב טעמים וסוגים שאנשים לא דמיינו לפני מספר שנים, ובטח לא כאן בישראל.
אז נכון שכמות השתייה בישראל לא השתנתה ונשארה סביב ה-14 ליטר לנפש, אבל נראה שאנשים הרחיבו את מעגל הטעמים שלהם ולא שותים רק טובורג או גולדסטאר אלא יותר בירות בוטיק ישראליות ויותר בירות פרימיום מיובאות.

מקור: כלכליסט

מס' ימים לפני תחילת תערוכת Beers 2013, שבתי אל מקום הפשע (היכל נוקיה ביד-אליהו) כדי לשמוע מעט (ולטעום מעט) על מה שהולך להיות כאן ב-8-9 בינואר 2013, באירוע הגדול ביותר של עולם הבירה בישראל .
על מה שיהיה, סיפרו אבי בן-עמי (האיש מאחורי Beers) ושחר הרץ (היועץ המקצועי).

אחד הדברים העיקריים הוא טרנד הסיידר. תהליך יצירת הסיידר דומה יותר להכנת יין מאשר בירה, אולם הסיידר והבירה מתחברים טוב יותר, בין אם בגלל צורת ההגשה והמזיגה הדומים (חבית או בקבוק קטן) ובין אם בגלל כמות האלכוהול (הנמוכה יחסית).
פעם מזמן היה פה אאוטסיידר (תרתי-משמע) עד שנעלם לו. לפני קצת יותר משנה החלו יצרנים מקומיים להכין ולשווק את הסיידר שלהם – בין אם זה ישרא-אייל, טורא או קיבוץ אלרום (שגדלו וניתן למצוא אותם ביותר ויותר מקומות), וכעת גם היבואנים מגדילים את מגוון משקאות הסיידר שלהם (אפילו סיידר וינטאג' ).

בשנה האחרונה, בשונה מן השנים הקודמות, נפתחה בארץ רק מבשלה מסחרית (או לפחות זה הכיוון שלה) חדשה אחת – מוסקו שמה והיא שוכנת במטה יהודה, אי שם על הקו של בית-שמש-קרית-גת (בין מבשלות שפירא ושריגים). מעניין יהיה לפגוש את האנשים מאחוריה ואת סיפורם.

מצד שני, המבשלות הקיימות מתבססות יותר ויותר וניתן למצוא את הבירות שלהם במקומות רבים יותר (למשל את שפירא הירושלמית כבר ניתן למצוא בפאבים בתל-אביב, את מלכה הצפונית ניתן לראות בשלטים ברחבי העיר ועוד)

כמובן שבתערוכת 2013 Beers הקרובה ניתן יהיה למצוא את כל הנ"ל ועוד רבים וטובים אחרים.

אז מה יהיה מיוחד ב-
Beers ?
בירת עוג חדשה של מבשלת הגולן, מלכה יוסיפו בירה חמישית לארסנל, תכירו את מבשלת מוסקו, מבשלת הגליל עם בירת סזון חדשה, ניתן יהיה לטעום דובל מחבית (!!!), מבשלות ביתיות חדשות ועוד כל מיני הפתעות !

בין המבשלות המשתתפות יהיו: מלכה, מבשלת הגולן, נגב, ג'מס, פאבו, שפירא, אלכסנדר, דנסינג כאמל, רונן (שריגים), עמק האלה (שריגים), מבשלת הגליל, אחוזת בית, מוסקו,  גולדסטאר בלאק רוסט, מנו, פפו, אייזיס, אביר האלה, פאס, בירל'ה, לאפינג בודהה, גופר'ס, ליבירה, סלארה, ללה, הבשורה, ישראייל, סיידר אלרום, מבשלת העם, הדובים, קלרה, מבשלת הצפון, שנקין, שיבולת, טקוונביר, זן, רונסטאר, גבעתיים, ג'ויה, בוטצ'ר, גלבוע, דובין, אבשי, דור איילון ועוד...


אז מתי זה קורה בדיוק?
ימים שלישי-רביעי הקרובים, ה-8-9 בינואר בהיכל הספורט (והבירה) של יד-אליהו.
הכניסה לקהל המקצועי בין השעות 14:00-17:00 (הרשמה מראש כאן)
הכניסה לקהל הרחב החל מ-17:00 ועד 23:00.

נוסטלגיה...
עלויות
עלות כניסה – 60 ₪ כולל קופונים לחמש טעימות (וכוס זכוכית)
עלות טעימות – 30 ₪ לקופון חמש טעימות (כל טעימה כ-100 מ"ל)
ואם אתם רוצים הנחה (רק 40 ₪ בכניסה), הדפיסו את התמונה הבאה והביאו אותה איתכם...




בירבור קדם-Beers, תל אביב

רשות הבירבור שלכם:

ShareThis

Printfriendly

בירה