יום שני, 7 בינואר 2013

יש לי דליריום טרמנס ואני לא הוזה...

מה הקשר בין בירה, תקופה בתנ"ך ופיל ורוד?
אחת החוויות המיוחדות בחיים שלי (מתוך לא מעט) הייתה בזמן אחד הביקורים שלי בבריסל, עת ידידה מקומית שלי לקחה אותי לשני מקומות פסל הילדה המשתינה (כן כן, הילדה לא הילד) ואל הבר הסמוך אליו הדליריום קפה, שלמרות שמו הינו הבר הגדול בעולם מבחינת כמות הבירות הנמכרת בו  2648 סוגים מכל רחבי העולם !

אני זוכר את הספר העבה, שקראו לו שם "תפריט" והכיל את רשימת כל הבירות הללו. זה לגמרי מסביר את ה-150,000 בקבוקי בירה שנמכרים שם מדי חודש (יש שם רק 14 ברזי בירה...), ולמרות כל הסוגים, מבשלת גינס הכריזו על הבר לפני מס' שנים כמקום שמזג הכי הרבה חביות גינס בשנה.

השם של אותו בר מגיע משם הבירה המיוצרת ע"י הבעלים (מבשלת Brewery Huyghe LTD)  דליריום טרמנס.
זה התפריט ...

דליריום טרמנס (Delirium Tremens) הוא מושג המתאר פסיכוזה המופיעה בזמן הגמילה מאלכוהול.
השמועה אומרת כי שם הבירה ניתן ע"י פקידי מכס שפיקחו על הייצור ואמרו שהחלו לראות פילים ורודים ושאם ימשיכו לשתות מן הבירה הזו, יקבלו את הדליריום טרמנס.
השם והפיל נשארו.

ראש של פיל ?


בירת הדליריום נעלמה ממדפי ישראל לפני תקופת מה ועכשיו מוצאת דרכה חזרה בארץ באמצעות חברת רדקס המפיצה אותה כאן.
את הבירה ניתן להשיג לא רק בבקבוקים אלא גם מהחבית. בירה בלגית מחבית אינו דבר נפוץ במיוחד ורובן משווקות בבקבוקים בלבד.


בירת האייל עצמה בעלת 8.5% אלכוהול שכלל אינם מורגשים. הבירה מוגזת מעט, מרירה ומתקתקה (לא מאוד, בשונה מבירות בלגיות רבות אחרות עם אחוזי אלכוהול גבוהים) – כל הטעמים מתחברים ביחד ויוצרים בירה שכיף לשתות אותה.
הבירה גם זכתה בלא מעט פרסים ברחבי העולם ב-15 השנים האחרונות אף כי הייתה אסורה לייבוא לארה"ב למשך תקופת מה (מחשש שיש בה חומרים אסורים הגורמים להזיות).

עד עכשיו גיליתי שני חלקים מן השאלה בהתחלה, ועכשיו השלישי:
הצטרפתי לאירוע ההשקה המחודשת של בירה דליריום בישראל, אירוע שהתקיים בפאב השופטים בתל-אביב.
אל פאב זה (שקיים כבר למעלה משלושים שנה) הייתי יוצא הרבה לפני כ-15 שנה וזכורים לי הקוקטיילים שהייתי שותה בו אז (טרום תקופת הבירה שלי), אך מאז חזרתי לא מעט בשביל הגינס המשובח הנמזג בו (השמועות אומרות שזהו הגינס הטוב בעיר – ויש מצב שהן נכונות)

לא שופטים פיל

  במהלך האירוע הסתובב במקום פיל ורוד (בכל זאת, הסמל של דליריום), הוגשו מנות קטנות ושונות המתאימות לבירה הזו (החל מצ'יפס עם מיונז, דרך תבשיל בשר ובירה ועד שוקולד בלגי), הייתה גם נציגות של השגרירות הבלגית בישראל ובכלל הייתה במקום אווירה מאוד נחמדה – בעיקר עם ברז הבירה המצוי בחוץ ליד השולחנות (זה היה חד פעמי, כנראה שלא יקרה בכל יום).

בשר בבירה ובירה

נראה שכרגע רק פאב השופטים מגיש את הדליריום טרמנס מחבית באזור תל-אביב, אז שווה לבוא (וגם בשביל האווירה והגינס).

בירבור הזוי, תל-אביב

רשות הבירבור שלכם:

ShareThis

Printfriendly

בירה