יום שלישי, 28 בינואר 2014

מקאלן - הוויסקי היקר בעולם

הוויסקי היקר בעולם נמכר לאחרונה,
היה זה בקבוק של מקאלן שנמכר במכירה פומבית תמורת 628 אלף דולר!
הוא שבר שיא בן כ-3 שנים שעמד על 460 אלף ₪ (היה זה בקבוק אחר של מקאלן).
רגע לפני שהכסף הזה החליף ידיים, השתתפתי באירוע של מקאלן כדי להבין קצת על מה הסיפור.
את מקאלן (MacAllan) אין צורך להציג,זהו מותג ידוע ומוכר שאף כיכב בסרט ג'יימס בונד האחרון (סקייפול) ויש האומרים שזהו הוויסקי הטוב בעולם.

מזקקת מקאלן הוקמה כבר ב-1824 והייתה הראשונה בסקוטלנד לקבל רישיון ייצור לוויסקי. המזקקה הוקמה מעל נהר הספיי (איזור הספייסייד) ומשתמשת בדודי זיקוק מיוחדים המגבירים את הטעם המיוחד.
לצורך יישון מי החיים משתמשים בשלושה סוגי חביות – חביות שרי אירופאיות, חביות אמריקאיות עם שרי ספרדי וחביות עם ברבן מקנטאקי.

מותג מקאלן מיובא לישראל ע"י חברת אקרמן שקיבלה את הזיכיון הבלעדי של קבוצת אדרינגטון הסקוטית שבין המותגים שלה ניתן למצוא גם את פיימוס גראוס (הוויסקי הנמכר בסקוטלנד) והיילנד פארק.

את הטעימה, שנערכה במסעדת שולחן בתל-אביב, הוביל דרק בראון מחברת אדרינגטון, בחור חביב עם מבטא סקוטי כבד שנראה שמבין דבר או שניים על וויסקי (בעברו היה שחקן כדורגל בגלאזגו ריינג'רס, משם המשיך לקריירה כמורה לחינוך גופני עד שעבר לתחום האירוח והמלונאות ומשם המעבר לעולם האלכוהול היה קצר – הקים מרכזי מבקרים ומערכי הדרכות למזקקות).
בראון, מנהל הפיתוח העסקי של אדרינגטון ומקאלן באזור המזרח התיכון, אפריקה וטורקיה, הסביר לנו על המזקקה, על המרכיבים המשמשים בהכנת המשקה הנפלא, וכמובן ליווה את הטעימות שלנו בהסברים.

באירוע זכיתי לטעום שלושה סוגים של מקאלן – 12 שנה, 15 שנה ו-18 שנה. אמנם כבר שתיתי את כולם בעבר (ואף סוגים נוספים של מקאלן) אך לא את כולם ביחד, כך שיכולתי להשוות בין הטעמים.
כל שלוש הגרסאות היו טובות, ולטעמי בקבוק ה-18 שנה היה טעים מאוד. יש מי שיגיד כי כל וויסקי שהתיישן זמן רב יהיה טוב יותר מן הצעירים ממנו - אך לא תמיד כך, ובהחלט אשמח לשתות מן ה-12 באופן קבוע.
הפעם אמנם לא יצא לטעום, אך בעבר כבר כתבתי גם על המקאלן 1851, גרסה מיוחדת שייצרו בדומה למתכון וויסקי המקורי – ששווה לנסות ולהשיג!

כאמור טעמנו את סוגי הוויסקי הללו (וגם מן ההיילנד פארק והפיימוס גראוס המצוינים) במסעדת שולחן וכליווי לשתיה קיבלנו לטעום ממנות הבית שהשתלבו באופן נפלא עם המשקה הסקוטי הנפלא.

מיקי ואסתי אקרמן, בעלי חברת אקרמן ציינו באירוע כי הם מנסים להוריד את מחירי האלכוהול שהם מייבאים, כך שהלקוח יוכל לקבל משקאות איכותיים במחירים טובים. אני מקווה שהמהלך הזה יצליח להם והמחירים ירדו – גם בחנויות אך בעיקר בפאבים.

אז אני לא יכול להעיד אם מקאלן הוא הוויסקי הטוב בעולם (עדיין לא טעמתי את כולם), אך אין ספק שמקומו שמור בשורה הראשונה.

בירבור מקאלן, תל אביב

רשות הבירבור שלכם:

ShareThis

Printfriendly

בירה