יום שני, 7 בפברואר 2011

שיחת טלפון עם שמולץ


באמצע בישול בירה, קיבל שמואל נקי טלפון מפתיע.
על הקו הייתי אני, ורציתי לברר מה סוד הבירה המשובחת שלו...

החלטתי לא להפריע לו באמצע הבישול כדי שהבירה תצא טובה והמשכנו לדבר קצת יותר מאוחר.
שמואל למד פעם מזמן בתיכון על תסיסה, מה שגרם לו לנסות להתסיס כל דבר אפשרי, יין, ליקרים ובסוף גם בירה. מאז התמכר.

בירה שבישל זכתה בתואר כפול בתחרות של סמואל אדאמס: הלאגר הטוב ביותר והבירה הטובה ביותר בתחרות.
כיום, בגיל 20, מבשל כפעמיים בחודש במטבח של ההורים שכבר התרגלו להמולה ולריחות האופפים את הבית. לכל בישול שכזה מצטרפים חברים – כי בירה לא מכינים לבד! בד"כ מאיה מצטרפת אל שמואל בבישול אולם לעיתים גם חברים אחרים באים.
ע"פ שמואל, בישול זה אקט חברתי. לבד כנראה לא יבשל. ומאחר וכולם רוצים לשתות – לפחות שיעבדו בשביל זה.
את הבירה כידוע לא שותים לבד, וכל בירה שיוצאת היא חגיגה לחברים. הבירות ששמואל מבשל הן בד"כ לשימוש עצמי (ולתחרויות / תערוכות) ולא למכירה. כרגע.

לשאלתי, עונה שמואל כי עתיד בתחום הבירה בהחלט עומד על הפרק. אולי לצאת מהמטבח של ההורים ולפתוח משהו מסחרי. זה הרבה בירוקרטיה אבל זה כיף. אם לא לפתוח מבשלת בוטיק אולי ללמוד את התחום בצורה רשמית (לימודים בחו"ל) ולאחר מכן לעבוד בתחום הזה.
כמובן שאחת האופציות הטובות היא לעבוד במבשלה גדולה בשביל ללמוד, אבל צריך קצת ניסיון כדי להיכנס לשם ולא כמנקה רצפות.

את בירת ה-Sinner Bock, בירת לאגר שדרשה הרבה זמן עבודה והמתנה, הגיש שמואל לתחרות הלונג-שוט של סמואל אדאמס (כמו שם התחרות, האמין שהסיכוי לזכות קלוש – למרות השם הפרטי הדומה). את הבירה הזו הכין פעם אחת בעבר ולאחר שהחברים התלהבו ממנה החליט להגיש אותה לתחרות. הוא מאוד התרגש לשמוע את שמו כזוכה בתחרות הלאגר – כפרס קיבל בקבוק אספנים של סמואל אדאמס. בהמשך אותו ערב הופתע עוד יותר כשזכה גם בפרס הגדול של התחרות, על הבירה הטובה ביותר.
מאוד החמיא לו לזכות מאחר והיו שם בירות משובחות בהן התחרה.
הפרס בו הוא זכה היה טיסה לפסטיבל בירה בארה"ב. אך לצערו הרב, לארה"ב הוא לא הגיע... הגיל המותר לשתיית אלכוהול שם הוא 21, מה שמאוד שימח את דודו של שמואל שנסע לפסטיבל במקומו.

את המתכון של הבירה אינו מוכן למכור למבשלות הגדולות (למרות שבינינו תמורת הסכום הנכון הכל אפשרי), אלא מעוניין לשמור אותו לעצמו – כדי להיות בטוח שהבישול נעשה כמו שצריך, וכמובן עניין הגאווה של הבירה.
שמואל לא מבשל הרבה אוכל, וכשכן מבשל – מוסיף בירה. מה שגורם שלכל דבר יש את אותו הטעם.

שאלתי את שמואל מה דעתו על התפתחות הבירה בארץ, מאחר ובשנתיים האחרונות צצים מבשלי בירה בכל פינה בארץ – לדעתו ההחמרות והמיסים על הבירה והאלכוהול מצד אחד מפריעים להתפתחות תרבות אלכוהול, אולם מצד שני, הם גם עוזרים, מאחר והנושא עולה יותר לסדר היום ואנשים גם עוברים לשתות משקאות איכותיים יותר.

הוא מאחל לכל מי שמבשל בירה בבית – שיצליח. בסופו של דבר, מי שעושה את זה – זה הופך להיות חלק גדול מהחיים שלו.
אני לחלוטין מסכים איתו וחושב שככל שיותר אנשים יכירו וייפתחו לבירות ביתיות כך השוק יגדל ונזכה ליותר מבשלים וטעמים חדשים וכמובן לאיכות טובה יותר.

ולבסוף והכי חשוב, קיבלתי הבטחה לטעום מהבירות שלו!
http://beerbur.blogspot,com



רשות הבירבור שלכם:

ShareThis

Printfriendly

בירה