יום ראשון, 24 ביולי 2011

נינקאסי בפרלמנט בנינקאסי

כמידי חודש, גם הפעם ערך גדי דבירי את מפגש הפרלמנט של 'בירדי'. אך הפעם המפגש היה שונה לחלוטין.
עד החודש, המפגשים היו נערכים במחסן של בירדי ובד"כ היה מגיע יצרן או יבואן עם הבירות שלו, מספר סיפור ונותן טעימות למשתתפים.
לעומת זאת, הפעם המפגש נערך בפאב החדש 'נינקאסי' מבית בירדי, ואילו הסיפור ששמענו הפעם היה של גדי דבירי כמו גם בירות הבית שלו (תחת השם 'נינקאסי') שטעמנו.

הפאב החדש, המצוי בקומה התחתונה של המבנה בו שוכנת החנות (ועד לא מזמן מקום המפגשים) של בירדי, הוא פרי שיתוף פעולה של גלית דבירי (אשתו של) ושל ענת היינריך.
מי שלא מכיר את ענת, היא הייתה הבעלים וניהלה במשך כ-15 שנה את פאב 'לה מורס' ברחובות.
את הקישור בין גלית לענת יצר חבר משותף, והחיבור ביניהן היה מיידי.
את הפאב החדש (שבמרכזו נברשת גדולה היוצאת מתוך האות N) עיצבו ובנו בסגנון בלגי, כאשר מי שהוביל את הפעילות היה קורין, בעלה של ענת.

נינקאסי פאב לאור הנברשת. צילום: צילום משכר
הפאב נפתח בשבוע שעבר להרצה והיום בערב תתקיים הפתיחה החגיגית שלו.

לפני הפתיחה, ע"מ להחליט על בירות הבית, הזמין גדי את חברי הפרלמנט לטעימה של בירות 'נינקאסי' שהוא מייצר, כדי לתת לו חוות דעת עליהן (כידוע אין הנחתום מעיד על עיסתו ואין המיבשלן מעיד על בירתו).
כמו שם הפאב, גם הבירות אותן מבשל גדי, נקראות 'נינקאסי' על שם אלת הבירה השומרית.
כך מצאתי את עצמי עם כ-10 חברי פרלמנט נוספים, יושבים בחדר הצדדי של הפאב החדש וטועמים מן הבירות שלא לרבים יצא לטעום (עד כה).
חברי הפרלמנט בודקים את הבירות. צילום: צילום משכר
אל האירוע הגעתי כשאני נוטל כדורים שעדיף לא לערבב עם אלכוהול, ועל כן החלטתי שאני בא 'רק לטעום' (מה שהצלחתי לעשות).

הידיים ידי איתי. צילום: צילום משכר
גדי חילק לכולנו דפים ובהם ביקש שניתן ציונים לכל אחת מן הבירות אותן אנחנו הולכים לטעום.
את טעימת הבירות התחלנו עם שתי בירות פילזנר שהיו די שונות אחת מן השניה. אישית העדפתי את הבירה המרירה יותר מבין השתיים, בעלת ריח פירות הדר.
מכל בקבוק שהגיע אל שולחננו (למטרת טעימות) מזגתי אט אט לתוך שתי כוסות כאשר שמעון 'צילום משכר' אלקיים נותן לי הרגשה של דוגמן ידיים בעודו מצלם את ידיי, את הכוסות והבקבוק.
המשכנו אל מספר בירות אייל משובחות ביותר, והגענו גם אל בירת החיטה המעושנת. ריח מעושן עלה אל האף מן הבירה, וגם עלה על הלשון עם הטעימה. את העומד מאחורי הבירה הזו (ואילו מרכיבים) סירב לגלות לנו רב-המבשלים, אך כמו שכיום כבר יודעים את המתכון הסודי של קוקה-קולה אולי נלמד יום אחד איך מכינים את המעושנת המצוינת הזו.

גלית נותנת ציונים לגדי. צילום: צילום משכר
בין הבירות שטעמנו הייתה גם בירת ה-Ice. בירה זו נבעה מתאונה (לא מצערת) שארעה בחדר הקרור, כאשר התרמוסטט של המקרר חטף מכה ופשוט גרם לקפיאה של הבירה. הדבר הוביל ליצירת בירה שונה ומיוחדת (מאחר וטמפרטורות הקפיאה של מים ואלכוהול שונות) שאותה אהבתי יותר מכל האחרות. השאלה אם ניתן יהיה לחזור על אותה 'תאונה' כדי לייצר עוד מן המשקה הזה.
אחרונה חביבה הייתה 'הבירה של גלית'. זוהי בירת למביק אפרסקים, בעלת ריח של אפרסקים המושך את האף. הבירה בושלה עם אפרסקים מיובשים שהעניקו לה את הצבע הכתום והריח הנפלא.
הרי ידוע שגדי הוא זה שמבשל את הבירות אז מדוע היא נקראת הבירה של גלית? תגיעו לפאב ותשאלו...


מסיבת הפתיחה תתקיים היום, יום ראשון ה-24/07 בשעה 20:00. כדאי לבוא, לבקר ולשתות!
לכבוד האירוע החגיגי, מבטיחים בעלי הבית 20 אחוז הנחה על כל התפריט וטעימה מבירות הבית בחינם.

בירבור פרלמנט, תל-אביב

רשות הבירבור שלכם:

ShareThis

Printfriendly

בירה