יום שבת, 30 ביולי 2011

Tik Tok Tiki



תרבות הטיקי חזרה לאופנה, הגיעה גם לארץ וכובשת בסערה את בר ה-223 בדיזינגוף!


הגעתי אל בר ה-223 (המצוי כבר כשלוש שנים באותו מקום בו היה בעבר בר הזיגל המיתולוגי) על מנת לנסות את תפריט ה'טיקי' החדש, שיוגש מדי שבת אחרי הצהריים, החל מהיום ועד לערב ראש השנה העברית.

אז מה זה בעצם טיקי? זוהי תרבות שמקורה באמריקה הלטינית ואומצה בחום ע"י האמריקאים בשנות השלושים של המאה שעברה. היא מאופיינת במסיבות מלאות קיטש וצבע, אנשים יפים, לפידים, עצי דקל מזויפים, דמויות של אלים פולינזיים, אלכוהול צבעוני ועוקצני ומטבח בסגנון פולינזי. התרבות הזו, שכמובן גדלה והועצמה ע"י האמריקאים והכניסה לחיי העולם המערבי קוקטיילים כמו מאי-טאי, מוחיטו, דאקירי, קאייפיריניה ואחרים. כיום תרבות הטיקי, כאחד מסגנונות הרטרו, יכולה לשמש אלטרנטיבה משעשעת לכל סוג מסיבה או אירוע.

את בר ה-223 אני מכיר כבר הרבה זמן. אמנם הוא אינו בשכונה שלי, אך פעמים רבות בדרכי מצפון תל-אביב הביתה עצרתי שם, בין אם להגיד שלום לאנשים או אף להשתתף במסיבת יום ההולדת שערכה אחותי במקום.

כשהגעתי אל הבר כבר חיכו על הבר מס' מנות וביניהן השקדים במי-מלח, פרוסות סלמון עם צזיקי, ארטישוק א-לה-פלאנצ'ה ופוקצ'ה עם סלסה ושמן זית.

כל המנות הנ"ל היו משובחות, ואת הפוקצ'ה לא יכולתי להפסיק לנשנש ונעצרתי רק כשנגמרה.


על החציל השרוף ויתרתי (אף כי שמעתי קולות הנאה מן הסובבים אותי), אך הטחינה השחורה שהוגשה לצידו הייתה מצוינת והיוותה תוספת נהדרת לפוקאצ'ה.
עבורי, ההפתעה של הערב הייתה מנה שבחיים לא חשבתי עליה 
מסבחה שרימפס!!
כשמה כן היא - שילוב נפלא בין שרימפס קטנים לבין גרגרי חומוס כתושים. המנה הזו טעימה בטירוף ומאוד מומלצת לכל מי שמגיע!!

לאחר טעימה מן המנות הנהדרות הללו, שאלנו מה יש לקינוח. לאחר מספר דקות, הונחה מולי צלחת ובה שני פרופיטרולים מצופים בשכבת שוקולד חם. פשוט להתעלף!! זה היה קינוח נהדר שלגמרי הזכיר לי את הפרופיטרולים הנהדרים מימי פריס העליזים שלי.


אך הבר לא התחדש רק במנות חדשות אלא גם בקוקטיילים חדשים.
הבר שידוע בקוקטיילים המצוינים שלו שהפכו כבר לשם דבר, מוסיף לתפריט משקאות נוספים וחדשים כמו דקירי פסיפלורה-ג'ינג'ר ומשמש, מרטיני-אננס ורוזמרין ואחרים.
אני הייתי חייב לטעום מוחיטו (אמנם המוחיטו בבר היה טוב, אך לצערי עדיין לא פגשתי בארץ את הברמן שיעשה לי את המוחיטו המושלם כמו ההוא שטעמתי בקובה), המשכתי גם אל הקייפיריניה (להזכיר לי את החמש ביום שהייתי שותה לפני שנה בברזיל
עד אירוע הג'ונגל שלי), טעמתי מעט גם מן הזומבי 2 (!!), ולבסוף גם מן הסנגריה הלבנה המצוינת.
יעל וניסו הברמנים החביבים ענו לכל שאלותי וכמובן גם הכינו עבורי את המשקאות הנ"ל לבקשתי.
ניסו והסאקאפהיעל בתנועה אופיינית
כל הקוקטיילים מגיעים בצורה הכי צבעונית ושמחה שאפשר עם פירות וקישוטים ואפילו מטריות, כדי לצנן את הקיץ ולחמם את הלב.
אריאל לייזגולד, בעלי המקום, מציין כי הכוונה היא להביא חווית רטרו שמחה ומדליקה שתתאים לקהל הישראלי שכבר ראה לא מעט דברים ומחפש להתנסות במשהו חדש.

ניסיתי להתקיל את איש הברים הותיק בשאלות על משקאות אך הוא מצידו הפתיע אותי פעמיים. הראשונה בכך שעל המדף הגבוה בבר מונח אחר כבוד בקבוק וויסקי מידלטון (מן המשובחים שבאיריים בקרוב פוסט על המרדף שלי אחרי בקבוק שכזה). השניה בכך שסיפר לי על רום שהוא מחזיק, ושמו סאקאפה (Zacapa). רום משובח זה זכה בכל כך הרבה תחרויות שכבר אינו משתתף בהן אלא משמש כמדד עבור השופטים. ההפתעה גדלה בכך שגם קיבלתי טעימה קטנה מרום נפלא זה, שאריאל טוען שהוא מעדיף על פני וויסקי.

המדף השווה מליונים (העליון)
לא ברור לי איך בדיוק הולכים להראות ימי שבת החדשים ב-223, אך אין לי כל ספק שהם הולכים להיות שמחים וצבעוניים !!




שיהיה לכם טיקי טיקי שמח.


בירבור טיקי, תל אביב.

רשות הבירבור שלכם:

ShareThis

Printfriendly

בירה