יום שישי, 7 באוקטובר 2011

אירועי חג הבירה (הנקרא גם סוכות)

השנה חג סוכות הולך להיות כולו בסימן בירה.
אירועים רבים יתקיימו בכל רחבי הארץ, כשרבים מהם רוכבים על רעיון האוקטוברפסט הגרמני שהסתיים זה מכבר. 

האוקטוברפסט הוא פסטיבל בירה שנערך מדי שנה בעיר מינכן בבוואריה שבגרמניה מאמצע ספטמבר עד יום ראשון שחל בשבוע הראשון של אוקטובר.

פעילויות הפסטיבל כוללות שתיית בירה (בווארית בלבד), אכילת מטעמים מהמטבח הגרמני, שירה וריקוד.
סוגי הבירה המוצעים בפסטיבל מוגשים בכוסות ענק המכילות ליטר בירה, כאשר חלקם בושל במיוחד לכבוד הפסטיבל, כמו כן מוגשים מאכלים האופייניים למטבח הבווארי, כגון נקניקיות, שפצלה גבינה, כרוב כבוש וכן זנב שור צלוי.
האוקטוברפסט הראשון נערך ב-12 באוקטובר 1810 על מנת לחגוג את נישואי נסיך הכתר של בוואריה (לימים המלך לודוויג הראשון) והנסיכה תרזה מסקס הילדבורגהאוזן, על שמה קרוי האזור בו נערך הפסטיבל.


אז אילו אירועי בירה יש בארץ?
אירוע הבירה הראשון והגדול, יריד BIRA, מבית איש הענבים, יתקיים בשבוע הבא ויימשך שלושה ימים עד ערב חג סוכות. כחלק מן היריד תתקיים תחרות שיפוט בירה בינלאומית, סדנאות וסמינרים מסביב לבירה ואירוע טעימות. פרטים נוספים ניתן לקרוא את הפוסט שפרסמתי  על היריד.
האירוע הזה יתקיים בכפר המכביה ברמת-גן בין 10-12/10.




מבשלת פאבו חוגגת גם היא את האוקטוברפסט בשלושה ימים של חגיגות. המקום שנבנה מלכתחילה כ-BeerGarden בסגנון גרמני מזמין את כולם לבוא לחגוג את חג הבירה הבינלאומי עם הפעלות, תחרויות, הופעות חיות וסדנאות בירה. כמובן שבמקום תימזגנה בירות הבית עד סוף החבית.
האירוע יתקיים במבשלת פאבו, מעלה הראשונים 14, זכרון יעקב, בין ה-16-18/10.



במהלך סוכות יתקיים פסטיבל אייקון למדע בדיוני ופנטזיה. ביר & ביונד ומסעדת פורטר & בניו יפעילו מתחם בירה במהלך הפסטיבל, תחת השם "המסבאה" בו ניתן יהיה להנות ממבחר גדול של בירות הכוללות מוטיבים מעולם האגדות, בירות קיצוניות (בכל  קנה-מידה אפשרי) וגם בירות ישראליות ייחודיות. בנוסף, מדי ערב תתקיימנה סדנאות מיוחדות על בירות כמו: הקשר שלהן לעולם האגדות, בירות קיצוניות ומיוחדות שלא דמיינתם שקיימות וגם על הבירות המסתוריות שמיוצרות ע"י נזירים.
אירוע הבירה יתקיים ב-16-18/10 במסעדת Porter & Sons, רחוב הארבעה 14, מול מתחם הסינמטק שם יערך הפסטיבל.



נמל תל-אביב יציג גם כן גרסה ישראלית לאוקטוברפסט. הרחבה הדרומית של שוק האוכל תהפוך לביר-גארדן עם הרכבי מוזיקה שונים והרבה בירה טובה (רק בירות ישראליות!). מבחינה קולינרית, יהיו שם דוכני אוכל עם נקניקים, נקניקיות, גבינות, כריכים וקינוחים.
האירוע יתקיים ב-17-18/10, בשעות הערב בצמוד להאנגר 12 (שוק הנמל).





אירוע בירה נוסף יתקיים בנינקאסי פאב: ה-סוכותFEST הראשון. הלא הוא פסטיבל בירות ישראליות בסגנון האוקטוברפסט: ברחבת הפאב יוצבו שולחנות ישיבה ארוכים, תתנגן מוזיקה ויוגשו נקניקיות וכרוב כבוש. בנוסף, במהלך כל החודש ניתן יהיה לשתות בירות גרמניות במחיר מצחיק.
האירוע יתקיים בנינקאסי פאב, היסוד 4, ת"א, יום שישי ה-14/10.


וגם לנוסעים לאילת תהיה חגיגה –
פאב המאנקיז יקיים חגיגת בירה, בה ניתן יהיה לשתות בירות גרמניות שונות במחירים מיוחדים, כולל רכישת כוס ליטר של ויינשטפן עם מילוי חופשי כל הערב! בנוסף יוגש גם אוכל מתאים (נקניקיות!). מידי ערב יהיו הופעות של להקות שונות, כמו הג'ירפות ובית הבובות. 
אירוע הבירה יתקיים בין ה-14-20/10, בפאב המאנקיז, טיילת רויאל ביץ', אילת.


כמובן שכל מי שיושב בסוכה מוזמן לשתות בירה – וזאת גם אם כשות אינו אחד מארבעת המינים.


אם פספסתי משהו, אתם מוזמנים להוסיף בתגובות למטה! 


חג שמח

רשות הבירבור שלכם:

ShareThis

Printfriendly

בירה