יום רביעי, 16 באוקטובר 2013

אוסקר ויילד - יש חיים בפתח תקווה.

אני כל כך חכם שלפעמים אני לא מבין מילה ממה שאני אומר.
כך אמר פעם אוסקר ויילד. לפעמים גם אני מרגיש ככה...

אוסקר ויילד 'חוגג' היום יום הולדת 159, וזהו זמן מצוין לספר על מקום הקרוי על שמו בפתח-תקווה.


ביקור בפאב אוסקר ויילד הפתיע אותי לטובה והשאיר אותי עם טעם לעוד (כן, אפילו במחיר נסיעה לפתח-תקווה).
הפאב אוסקר ויילד המצוי בפתח תקווה קיים פחות משנה וחצי אך מושך אליו מדי ערב כמות גדולה מאוד של אנשים. 

ביליתי ערב במחיצתו של הבעלים, רן דור חי, שהזמין אותי לביקור הזה. רן סיפר לי כי המקום עמוס מדי ערב (כן, גם באמצע השבוע) – מה שנראה לי מפתיע מחד, אך מאידך ממש הגיוני אחרי כמה דקות במקום.
הבר מעוצב בסגנון של בר אירי היישר מהטמפל בר בדאבלין, כולל המון תמונות על הקירות, מסכי טלויזיה גדולים ומבחר וויסקי ובירות שלא היה מבייש אף בית מרזח.


את הרושם הגדול ביותר הותירו עלי 120 בקבוקי הוויסקי השונים שיש במקום (בשאיפה להגיע ל-300 תוך שנתיים, כך סיפר לי רן) כאשר בנוסף אליהם ישנם 21 ברזי בירה ועוד כמה עשרות סוגי בירה מבקבוק.
מעט אכזב אותי כי בירות הבוטיק הישראליות היחידות בברז הן נגב ופאבו, וזאת כאשר יש בארץ בירות מצוינות אחרות שיש להן מקום טוב בין מיטב הבירות המיובאות.

את המקום פתח רן יחד עם שותף לאחר שהיה בעלים של מס' מסעדות בתל אביב ניהל את ROL במשך תקופה ואף עסק (ועודו עוסק) בייעוץ למסעדות.

הערב נפתח בוויסקי איכותי – מקאלן 1851, המיוצר לפי המתכון המקורי של מקאלן. משם המשכתי לטעימה של ג'וני כחול בחוזק חבית (אישית העדפתי את הסינגל מאלט).
הערב כלל עוד מספר טעימות וויסקי שהיו משובחים אחד אחד.

מדף הסינגל-מאלטים הותיר עלי רושם רב, ועכשיו גם לי יש לאן לשאוף, אך אולי קודם אני אתחיל עם מדף של 30 בקבוקי סינגל-מאלט (בדרך ל-300).
ועם האלכוהול בא התיאבון.


המקום מתבסס בעיקר על אלכוהול, אך ניתן למצוא מספר מנות מצוינות שמלוות היטב את הטיפה המרה.
את תפריט המקום בנה השף יאיר פיינברג (אולי אתם זוכרים אותו מהתכנית קרב סכינים) ורואים שיש נגיעה של שף במנות: מנת כבד קצוץ הייתה מצוינת, הסיגרים ממולאי חלקי-פנים היו נפלאים, הנקניקיות האיריות (של אלן טלמור) היו טובות כתמיד.


סטייק אנטריקוט הוזמן וכשהגיע, גיליתי שזהו אחד הסטייקים הטובים שאכלתי לאחרונה, ומפתיע שדווקא בפאב טעמתי את המנה הזו ...

ובחזרה לאלכוהול ...
פרט לסינגל מאלט ניתן למצוא במקום ברבנים רבים, מספר משקאות רום מיוחדים ואף קוניאק מסוגים שונים ומיוחדים (שהיקר בהם, המתהדר במחיר של 900 ₪ למנה הינו רמי מרטן לואי ה-13). הבקבוק יפהפה J
בגזרת הבירות ישנן מס' בירות עם אחוז אלכוהול מאוד נמוך ואף בירות ללא אלכוהול בכלל (וגונבה לאוזני שמועה שחבר'ה ממוצא רוסי הם הלקוחות הגדולים ביותר של נטולי האלכוהול הללו) אך כמובן שניתן למצוא בירות המצויות בכל פאב (גינס ויינשטפן וכו')

רן בכלל התחיל לשתות רק בגיל 36, אך נראה שמרגע שהתחיל שום דבר לא יצליח לעצור אותו.


המקום מתהדר גם ברכב PT Cruiser  מיוחד שמסיע את הבליינים הביתה. אז נכון שלתל-אביב הוא לא מגיע, אך רוב הקהל שמגיע מפתח תקוה והסביבה יכול לזכות בנסיעה חינם לאחר ערב מלא שתייה.
ואם הבליין חוגג יום הולדת, יוכל להזמין מראש את הרכב שיאסוף אותו מביתו ואף יחזיר אותו בסוף הערב, זאת בליווי נהג צמוד במדים.

השם אוסקר ויילד נבחר לאחר שהוחלט על פתיחת בר אירי וחיפשו שם של דמות אירית מפורסמת.
לאחר אודישנים למתמודדים השונים, זכה ויילד בכבוד בעקבות האמרות הרבות שלו (שאף כתובות על לוחות גדולים בבר וגם מופיעות על התחתיות המדליקות).

המוזיקה שהתנגנה במקום הייתה בעיקר מוזיקת שנות ה-80-90 כאשר מדי פעם התנגנו להם גם שירים עדכניים יותר. הבנתי שלאחר אחת בלילה ניתן לשמוע יותר מן המוזיקה ה'מאוחרת'.

מנת הקינוח של הערב הייתה 'ביסקוויטים וויסקי'  שכשמה כן היא- עוגת ביסקוויט עם וויסקי. מנה נפלאה לסוף ערב. וכמובן שאי אפשר באמת לקנח עם עוגה, אז סיימתי את הערב עם ברנדי ארמני (אררט) שעושה הרבה טוב בפה...


לסיכום, נהניתי מחברה טובה, ממשקאות משובחים מאוכל טוב ומשירות נפלא.
הייתי אומר שהחיסרון היחיד הוא שהמקום בפתח-תקווה, אבל יש מי שאוהב את העובדה הזו.

המקום חוגג יום הולדת לאוסקר ויילד מחר, יום חמישי ה-17/10 ובטוח שיהיה שמח.

בירבור אירי, (ואני לא מאמין שאני כותב את זה) פתח תקווה


רשות הבירבור שלכם:

ShareThis

Printfriendly

בירה