יום רביעי, 9 באוקטובר 2013

טעימות אוקטוברפסט כאן בישראל


בישראל חוגגים את אוקטוברפסט (Oktoberfest) בד"כ באוקטובר, זאת למרות שהחגיגות אי שם במינכן שבגרמניה מתחילות בספטמבר ומסתיימות ביום ראשון הראשון של חודש אוקטובר.

החגיגות המפורסמות הללו אורכות כ-16 יום, והן אירוע הבירה הגדול בעולם. מיליוני אנשים מכל רחבי העולם מגיעים למינכן כדי להשתתף ולשתות בירה.
האוקטוברפסט הראשון נערך ב-12 באוקטובר 1810 על מנת לחגוג את נישואי נסיך הכתר של בוואריה והנסיכה תרזה מסקסוניה-הילדבורגהאוזן.

אז כאמור גם בארץ חוגגים את האירוע במקומות רבים (והאמת ששמעתי בימים האחרונים פרסומת מאוד משעשעת של בית קפה שחוגג את האירוע) בצורות שונות כמו בירה גרמנית, אוכל גרמני ועוד כל מיני דברים גרמניים.

חברת י.ד. עסקים מייבאת לארץ מספר סוגי בירות, וביניהן גם בירות גרמניות.

הבירות המיובאות מגרמניה, התופסות מקום נכבד יותר ויותר מדי שנה מגיעות גם בגרסאות מיוחדות לקראת האוקטוברפסט, ולצורך כך, פגשתי את אנשי י.ד. עסקים במסעדת באיירן החדשה בתל-אביב.


למי שלא מכיר, באיירן היא מסעדה חדשה על בסיס גרמני-בווארי, מה שאומר שמוגשים במקום בירות גרמניות, אוכל בסגנון גרמני (הרבה פרות נמוכות) ובכלל האווירה שם בדומה למסבאות גרמניות.

במהלך האירוע טעמתי מס' בירות המיובאות במיוחד מתוצרת המבשלות ספאטן, ארדינגר ולוונבראו.

בירת הספאטן אוקטוברפסט (Spaten Oktoberfest) הינה בירה זהובה, קלילה ובהירה, עם מרירות מודגשת ומעט מתקתקות בעלת 5.9% אחוזי אלכוהול.

בירת לוונבראו אוקטוברפסט בעלת ה-6.1% אלכוהול הינה גרסה מיוחדת ומחוזקת של הבירה הרגילה, הטעימה גם היא בפני עצמה. זוהי בירת לאגר קלילה בעלת מרירות עדינה.

ארדינגר אוקטוברפסט (Erdinger Oktoberfest) הינה בירה עם תוספת מאלט המיושנת זמן ארוך מה שמעניק לה רעננות מיוחדת וצבע זהוב יפה, זאת בנוסף לגוף המלא שלה, יש בה 5.7% אלכוהול והיא עוברת תסיסה נוספת בבקבוק.


אהבתי את כל הבירות הנ"ל, ובאמת הן הלכו טוב עם המנות הגרמניות השונות.

אז החגיגות התקיימו ועודן מתקיימות במבחר ברים ברחבי המדינה, אליהם הגיעו חביות בירה שונות ומיוחדות של המבשלות המשתתפות.
מהרו להשיג את הבירות הנ"ל כי הכמות שהגיעה לארץ מאוד מצומצמת. ואם לא תשיגו, תמיד יש את אוקטובר הבא !


בירבור אוקטוברפסט, תל אביב


רשות הבירבור שלכם:

ShareThis

Printfriendly

בירה