יום ראשון, 3 באפריל 2011

גבעתיים - עיר הבירה


שישה חבר'ה עומלים יומם ולילה.
בסוף אולי יקבלו את התואר האקדמי הנכסף – בין לבין הם גם מכינים בירה!

למי שלא ידע, מקור השם "גבעתיים" הוא בשתי הגבעות שעליהן הייתה בנויה העיר כשהוכרזה: גבעת בורוכוב וגבעת קוזלובסקי. אך מאז נוספה גבעה נוספת, הלא היא גבעת רמב"ם. ושם, על הגבעה השלישית בה לא מתחשבים, פגשתי את נציגי המבשלה.



עד לפני כשלוש שנים – היו אורן, יהונתן, אמיר, רן ואחיאב שותים בירה בפאב ונהנים מזה - לא עלה בדעתם להכין דבר כזה בבית. עד ששי מיטל משך אותם לתוך עולם חדש ומופלא של בישול בירה.


שי, שהתעניין בכל סוגי האלכוהול ועשה ניסויים עם כל מיני ליקרים, קיבל במתנה מיכלים ומדחום – הוא לקח את זה קדימה, קנה את שאר הציוד והתחיל לבשל בירה.
את הבישולים הוא החל בכל מיני ניסיונות של כמויות קטנות על מנת להכיר ולהבין לעומק את המרכיבים השונים ואיך הם משפיעים על הטעם, המרקם והקצף.
יום אחד, כשכל החברים התווכחו לגבי הטיול הגדול לחו"ל, הם התאספו בבית של שי כדי לדון בעניין, בו בזמן ששי עבד במטבח על בירה. הם כולם נשאבו לתוך העניין - וכך במטבח של שי, נוסדה 'מבשלת גבעתיים'.
חבורת גבעתיים
הם התחילו עם בירת רימונים ודבש, אותה בישלו צעד צעד על פי המתכון – ברגע שהבירה הייתה מוכנה, הם טעמו ואהבו – מה שדירבן אותם להמשיך ולהשקיע את זמנם, מרצם וכספם על הטיפה המרה הזו.

את הפוש האמיתי הם קיבלו לפני כחמישה חודשים כשהוזמנו להציג בתערוכת הבירה הראשונה.
תוך כ-24 שעות כבר הייתה תכנית הפעולה מוכנה – איך, מה, כמה ולמה.
בירה? או שאולי מרק עוף?
הם ידעו שלא יספיקו לבשל כמות מאוד גדולה לקראת התערוכה (מחסור בציוד ובבקבוקים) – אך למזלם ישבו בצד מיכלים עם בירה שהכינו עוד קודם, אותה יכלו לשמור לתערוכה.
לבסוף אל ימי התערוכה התייצבו עם 60 ליטר - 180 בקבוקים (אותם אספו בעמל רב) ובהם ארבעה סוגי בירה.
התגובות אותן קיבלו בתערוכה רק דחפו אותם יותר ויותר להכנס לתחום הזה, ללמוד אותו ולהתמיד בו. בתערוכה הם גם הבינו את הפוטנציאל בבירה שלהם וראו גם לאן הם יכולים להגיע (זאת בעקבות טיפים רבים שקיבלו מאנשי מקצוע בתחום).


את התפקידים השונים הקיימים בכל עסק יצרני חילקו ביניהם - בין אם ניהול פס ייצור, שיווק ומכירות, לוגיסטיקה ועוד, כשעל כולם מפקח שי – המנכ"ל.
החבר'ה מתכננים להרחיב את 'פס הייצור' שלהם, ולצאת מהמטבח אל מקום משלהם, ולייצר (בשלב ראשון) כ-1000 ליטר בירה בשנה, ומעבר לכך – השמיים הם הגבול.


שי מיטל מציג
בירות הבית בגבעתיים נעות בין בראון אייל עם מייפל לבירת חיטה עם אניס וקליפות תפוז, כאשר בדרך יש גם כמה בלגיות חביבות.
כיום, אחרי כל בישול בירה, הם מעדכנים את הסטטוס בפייסבוק – ולפתע מגיע מבול של הזמנות. והם לא תמיד עומדים בביקוש!!

אנשי המבשלה מקווים שבקרוב ניתן יהיה להזמין 'בירה גבעתיים' בפאבים ומסעדות ברחבי הארץ, ולא רק מבקבוק אלא גם מהחבית!


לאחרונה עלה לאויר אתר האינטרנט של המבשלה, ואולי גם שם ניתן יהיה להתעדכן בקרוב...


ביום שישי הקרוב הם שוב יציגו את הבירה שלהם בפסטיבל הבירה של ביר-מאסטר. וכולם מוזמנים לבוא ולטעום.

עד כאן בירבור 'גבעתיים', תל-אביב.



רשות הבירבור שלכם:

ShareThis

Printfriendly

בירה