יום שישי, 29 באפריל 2011

פסטי פסטי פסטיבל... בירבור על פסטיבל...



מרתון תל אביב התקיים לו מעט לפני פסח. באותו יום, ע"מ לספק לרצים העייפים מעט נוזלים, החליטו בביר-מאסטר לארגן ארוע בו יוכלו משתתפי המרתון התשושים להרוות את צמאונם במשקה קריר, טעים ומזין – בירה.

כך דמיינתי לעצמי את הסיבה העיקרית לפסטיבל הבירה ה-2 של ביר-מאסטר במתחם בית הספר לברמנים של 'זמן אמיתי'.
תהיה הסיבה אשר תהיה, היה זה פסטיבל מוצלח, בו הציגו מבשלות קטנות יותר וקטנות פחות את מיטב התוצרת שלהם למבקרים.

אמנם היה זה יום שמש נהדר בו ניתן היה לרבוץ על שפת הים, אך גם בילוי מתחת לאדמה עם משקאות טעימים העביר נהדר את היום.
בפסטיבל נכחו אנשים רבים שבאו לטעום בירות ישראליות כמו גם הנציגים של המבשלות: אלכסנדר, אביר האלה, גבעתיים, גולדה, גופר'ס, גל'ס, הגולן, החלוץ, ליבירה, רונן ו-Laughing Budha. את חלקן הכרתי יותר ואת חלקן קצת פחות.




את הסיור התחלתי במבשלת גבעתיים, עליהם כתבתי לא מזמן – באתי לטעום טעמים ישנים כמו גם חדשים, ועל הדרך הרמנו צ'ייסר עראק להרמת מצב הרוח.

משם המשכתי דרומה (אל הדוכן הסמוך) אל 'החלוץ' מבאר-שבע. גם איתם הייתה לי שיחה לא קצרה בעבר (בקרוב הפוסט), ושם שתיתי מספר בירות מאוד מעניינות – בירת ה'מאדפה' המכילה הל, בירת 'עבודה עברית' ממנה ממצים את האלכוהול בצורה שונה מן הרגיל ובירת ה-'שום-בלאלייקה' שפשוט כבשה אותי בצורה שאני לא יכול לתאר... בירה עם ניחוח וטעם חזקים של שום (בדיוק מה שאתם שומעים – מצוין  להרחקת ערפדים), שפשוט מפתיעה בכל לגימה.
החלוצים

את גל ספיר ממבשלת גל'ס כבר פגשתי בעבר. אך הפעם הצלחתי לתפוס אותו לשיחה, והבנתי את סודות הבישול שלו – אפשר להגיד ששמרי אייל או לאגר הם לאו דווקא חלק מהמרכיבים, לעומת זאת צמחים ותבלינים שונים ורבים שכן נכללים בתהליכי הבישול. מה שהפתיע אותי עוד יותר הוא שגל בכלל לא מחובבי הטיפה המרה ואינו שותה כמעט אלכוהול!

אצל עופר ובנותיו ממבשלת רונן טעמתי (באחת מהצגות הטרום בכורה) את 'ההודית המכוערת'. זוהי בירת IPA מרירה וטעימה שתושק בקרוב בברים ובחנויות ברחבי הארץ.
משפחת רונן כולה משתתפת בתהליך הכנת הבירות, ובזכות ההשקעה, הם גם זכו בתחרות הלונגשוט בשנה שעברה עבור בירת ה'כהה המרושעת' המצוינת.

הרוננים
במשך כל הזמן הזה, מוזיקה חיה התנגנה ברקע... כאשר בסבב אותו אני עושה אני מתקרב אל הבמה יותר ויותר ושומע פחות ופחות את מה שאומרים לי המבשלים...
אביר האלה
בסמוך לבמה, הציג ארם דקל הידוע כאביר האלה את מרכולתו. פרט לבירות הטובות שלו, מה שמייחד את האביר המגיע מעמק האלה הוא שאת בקבוקי הבירה שלו הוא אוטם באמצעות פקקי שעם (כמו בקבוקי יין)! בירת ה-Black Ice מומלצת לחובבי האניס באשר הם.
מאחורי הברז בבר הצדדי עמדו לאוניד ואשתו ממבשלת ליבירה. להם לא היה רגע פנאי לדבר מאחר וכל הזמן הגיעו עוד ועוד אנשים לשתות מן הבירות הטעימות ובעיקר מן הדאבל-פילס המשובחת.
לאוניד פתח לא מאוד מזמן פאב בחיפה המגיש בעיקר את בירות הבית (אך לא רק) המאוד מומלצות, כאשר ישנן 4 בירות קבועות ושתיים שמתחלפות מדי פעם.
באולם הנוסף הטרדתי רבות את הבנות של מבשלת הגולן, ע"מ לשתות עוד ועוד מבירת הבזלת דאבל-בוק שאני כה אוהב...
מצד שני, מסתבר שאני לא הייתי היחיד, ולא היה לבנות רגע מנוחה!



ממש לידם, החבר'ה של מבשלת אלכסנדר מוזגים ומספרים את סיפור המבשלה. פטריק ההולנדי המשעשע מספר את סיפורו (שוב ושוב) איך התחיל עם הבירה וכיצד הגיע לישראל כדי לבשל בירה...
מסתבר שאלכסנדר כבר די גדולים ומבשלים כמה אלפי ליטרים בכל חודש, וזאת מאחר והם כבר מוכרים במקומות רבים ואפשר אפילו לראות פרסומות שלהם על תחנות אוטובוס!



באותו חדר בו היו אלכסנדר ומבשלת הגולן, מוקמו גם המשחקים!
משחק אחד היה סוג של ביר-פונג, בו זורקים כדור פינגפונג מעבר לשולחן ואם הוא נכנס לתוך כוס זוכים בפרס – כוס בירה או משהו אחר. כמובן שאחרי שתייה מרובה של בירה, הדבר קשה הרבה יותר או מצד שני קל הרבה יותר - תלוי למי.


משחק משעשע אחר שהיה שם – זיהוי בירות. במשחק הזה השתתפתי אך לצערי השותפים שלי לשולחן לא שמו לב לצבעי התחתיות של בירות הלף (הבלונדינית והברונטית) ושמו אותן בסדר הפוך ועל כן הפסדנו בתחרות...
לסיכום הפסטיבל היה מאוד מהנה. זו הייתה הזדמנות נהדרת להכיר כמה מהבירות המצוינות שיש לנו בארץ!
מי שלא הגיע – הפסיד.

כמובן שאסור לשכוח את הארוע הבא של ביר-מאסטר - פסטיבל מעברות ה-12 בתאריכים 9-10 ביוני!

עד כאן בירבור פסטיבל בירה, תל-אביב

רשות הבירבור שלכם:

ShareThis

Printfriendly

בירה