יום שישי, 8 באפריל 2011

Stout it out loud!


 שעה ארוכה לקחה הדרך מתל-אביב אל אשקלון הרחוקה.

זו הייתה שעה של פקקים, עומסי תנועה, נהגים עצבניים שרוצים להגיע הביתה אל סוף השבוע ומספר רכבים שנסעו אל מבשלת קרלסברג, שם נערך הגמר הגדול של תחרות 'אתגר הסטאוט' מבית מועדון הבירה הישראלי בשיתוף בירדי, ישרוטל וגינס.
בדרך עקפנו רכב דיפלומטי, שלאחר מכן שב ועקף אותנו בוודאי נוסע לגבול עזה אמר חברי פז, אולם משהגענו אל המבשלה התברר לנו כי היה זה שגריר אירלנד שגם כן הגיע לארוע.


מהבוקר הגיעו דיווחים שונים על הקורה ברצועת עזה הסמוכה. הדיווחים כללו הפצצות של חיל האויר מחד ופגיעה של טיל נ"ט באוטובוס תלמידים בצד הישראלי. אמנם הדבר לא העיב על רצוננו לנסוע אך אי שם במעמקי הראש חשבנו על כך שצריך לדעת לאן בורחים במקרה של אזעקת צבע-אדום.
בחניון הרכבים אמר לנו הסדרן כי כמה דקות לפני שהגענו הוא ראה בשמיים יירוט מוצלח של רקטה שנורתה לכיוון ישראל.
כנראה שכיפת הברזל עובדת!!

הגענו אל הרחבה בה התכנסו השופטים, המבקרים ,האורחים וכמובן השגריר.
יחד עם הנ"ל כמובן היו גם המבשלים אשר הציגו את מרכולתם ונתנו למבקרים לטעום מן הבירות שהכינו עבור התחרות (בירות בסגנון פורטר וסטאוט).
במקום הציגו כ-14 מבשלים מכל קצווי הארץ, מחוסן בצפון ועד עומר בדרום. חלקם מבשלים בשביל הכיף וחלקם כבר משווקים את הבירות שלהם ואפילו מרוויחים מעט כסף.
פז ואני התחלנו לעבור בין המבשלים ולטעום. לא היה לנו קל להחליט איזו בירה אהבנו יותר.

עמנואל זיידמן עם התעודות
מתישהו בין לבין, יצאנו לסיור קצר במבשלת קרלסברג. הראנו לנו את מיכלי הענק בהם מתבשלת הבירה והסבירו את התהליך המתבצע במקום. לשאלתי נעניתי כי כרגע מבשלים שם טובורג...

ברגע שטעמנו את הבירה של גובירה (GuBeeRa) הכריזו ברמקול שרוצים להתחיל בטקס ובהכרזה על הזוכים. לא ידענו שאנחנו במקום הנכון באותו הרגע.
אחרי מספר נאומים קצרים, החלו להכריז על הזוכים בתחרות.



רם גורה - מבשל גזעי עם תעודות
עמנואל זיידמן ממבשלת E.Z Beer זכה בשני פרסים: עבור הפורטר הטוב ביותר ועבור הסטאוט האתגרי.
בפרס על הסטאוט הטוב ביותר זכה רם גורה ממבשלת GuBeeRa, כאשר קצת אחרי שירד מן הבמה קראו לו שוב ע"מ לקבל פרס עבור הבירה הטובה ביותר בתחרות.
מגיע להם.


לאחר סיום הטקס, נעמדנו לשיחה קצרה עם שגריר אירלנד בישראל, שהזמין לביקור (נוסף) באירלנד, והצהיר בפני מהי הבירה העדיפה עליו - אותה גם אני מאוד אוהב (ולא, אני לא מגלה איזו - כדי לא ליצור תקרית דיפלומטית)... 


אמנם בתחילת הערב שמענו פיצוץ אחד מרוחק, אך פרט לכך לא נשמע כל זכר לקרבות המתרחשים לא רחוק.
בדרך חזרה למרכז, טסו מעל ראשנו שני מטוסי F-15 שהנמיכו טוס בשאון אדיר. ייתכן והיו בדרכם אל אזור התחרות וייתכן שסתם בטיסת אימון...

לסיכום, אין לישראל מה להתבייש בבירות הסטאוט הביתיות, הן יכולות להוות תחרות לחלק מן הבירות הטובות המגיעות מאירלנד ובריטניה, מולדת הסטאוט.

עד כאן בירבור סטאוט, אשקלון.


אהבתם? הצטרפו אל דף 'בירבור' בפייסבוק:

רשות הבירבור שלכם:

ShareThis

Printfriendly

בירה